Kva blir annleis i ein familie når barna blir ungdommar? Korleis påverkar ungdomstida familien og korleis ein har det saman i familien?
Elevane er på veg frå barn til ungdom. Ungdomstid og pubertet fører med seg store endringar. Ikkje berre kroppsleg utvikling og modning, men også ei omfattande indre utvikling i identitet og auka behov for sjølvstende. Venner blir enno viktigare enn tidlegare, men familien er framleis viktig.
Det kan fort bli mykje krangling og konfliktar i ungdomsfamilien. Vi har difor inkludert litt rollespeløving der dei får trene på ulike familieferdigheiter. Desse skal også brukast på foreldremøter som kjem etterkvart, og dei skal brukast på ungdomstrinnet. Vi har valt å ha desse på papir som blir bretta som brosjyrer i staden for å brukast digitalt. Kor mange du bør printe ut avheng av korleis du vel å bruke øvinga.
Det du må ta med til denne timen er:
- Instruksjonar for lærar - Familie 7. trinn NN (PDF, 258 kB) eller
- Instruksjoner for lærer - Familie 7. trinn (PDF, 262 kB) BM
- Arbeidsark - kva tenåringer ønsker å få lov til - nynorsk.pdf (PDF, 119 kB) eller
- Arbeidsark - hva tenåringer ønsker å få lov til - bokmål.pdf (PDF, 129 kB)
- Spel Saman i same hus, ferdigheitkort - nynorsk.pdf (PDF, 374 kB) eller
- Spill Sammen i samme hus, ferdighetskort - bokmål.pdf (PDF, 373 kB) og
- Saman i same hus, situasjonskort - nynorsk.pdf (PDF, 45 kB) eller
- Sammen i samme hus, situasjonskort - bokmål.pdf (PDF, 45 kB)
- Eventuelt brosjyrene til familieferdigheiter som ligg i boks nede på timen.
Husk også å sjå Familie – for vaksne og sende lenke til heimane slik at dei også får ta del i Livet&Sånn
I løpet av familie-teamet kan de gjerne også bruke økta om barnevernet fra Jegvet.no: Hva er barnevernet? / 5.-7. trinn / Jeg vet eller om retten til å vere seg sjølv Rett til å være deg / 5.-7. trinn / Jeg vet
Dette temaet kan gi opplæring innan kompetansemål der eleven skal kunne:
- utforske og beskrive egne og andres perspektiver i etiske dilemmaer knyttet til hverdags- og samfunnsutfordringer (KRLE).
- reflektere over kvifor konfliktar oppstår, og drøfte korleis den enkelte og samfunn kan handtere konfliktar (samfunnsfag).
- utforske ulike sider ved mangfald i Noreg og reflektere over menneska sine behov for å vere seg sjølve og for å høyre til i fellesskap (samfunnsfag).
- lytte til og videreutvikle innspill fra andre og begrunne egne standpunkter i samtaler (norsk).
- lytte til og forstå ord og uttrykk i tilpassede og autentiske tekster (engelsk).
- gjøre rede for fysiske og psykiske forandringer i puberteten og samtale om hvordan dette kan påvirke følelser, handlinger og seksualitet (naturfag).
MattyBRaps - Life Is Unfair
Tenåringar og foreldre er ikkje alltid einige

Arbeidsark - kva tenåringer ønsker å få lov til - nynorsk (PDF, 119 kB) eller
Arbeidsark - hva tenåringer ønsker å få lov til - bokmål (PDF, 129 kB)
Korleis fungere godt saman med dei ein bur saman med?
Spel saman i same hus
Spel Saman i same hus, ferdigheitkort - nynorsk (PDF, 374 kB) +
Saman i same hus, situasjonskort - nynorsk (PDF, 45 kB)
eller
Spill Sammen i samme hus, ferdighetskort - bokmål (PDF, 373 kB) +
Sammen i samme hus, situasjonskort - bokmål (PDF, 45 kB)
Litt frosketid?
Du forandrer deg
Module 2.1s Adolescent development: The art of growing up (MindMattersAustralia)
På nynorsk:
På bokmål:
Skriv ut og brett som brosjyrar.
Bruk eventuelt denne lenka til filmen som er utan musikk, og er teksta på bokmål.
- Sjå filmen Lambs - YouTube Og tren vidare på familieferdigheiter ein annan time.