6. FramoverMål med samtalen: Sjekke hvilken nytte den unge har hatt av disse møtene og verktøya, og hvilke behov som fremdeles ikke er dekket. Trene på verktøy som barnet/ungdommen kan bruke videre i hverdagen sin. Avtal om det er noe mer dere skal jobbe med, eller om den unge trenger mer hjelp fra noen andre.Viktig informasjon:For å finne instruksjonsark som forklarer innholdet i samtalen og filer til arbeidsark som skal skrives ut, må du trykke på denne grå boksen: Forklaringer og arbeidsark til utskrift Hvordan gjennomføre denne samtalen?Innstruksjonsark Framover (PDF, 302 kB)viser innholdet og gangen i samtalen og forklarer hvordan du skal bruke de ulike verktøya. På siden under her ligger det bilder som brukes sammen med den unge i samtalen, og under disse ligger mer utfyllende forklaringer til bildene/temaet. For å forstå hva denne samtalen skal inneholde må du både lese dette instruksjonsarket, forklaringene etter bildene nedover denne siden, og tekstene som ligger på Les her først! Disse arbeidsarkene skal brukes i samtalen og må skrives ut:Framoversamtale (PDF, 136 kB) skrives ut og brukes sammen med barnet/ungdommen i samtalen. Den minner om gangen i samtalen og gir forutsigbarhet for begge.Kartleggingsark etter mobbing (PDF, 94 kB) er det samme som ved oppstart, nå bruker dere et nytt. Eventuelt kan dere også bruke:Hva kan jeg si og gjøre for å beskytte meg (PDF, 89 kB)GJØRE DET SOM ER BRA FOR MEG! (PDF, 62 kB)Kognitiv diamant arbeidsark (PDF, 62 kB)Strategier som kan hjelpe (PDF, 242 kB)Frosketidbrosjyre (PDF, 2 MB) Kartlegge etter samtalerBruk Kartleggingsark etter mobbing (PDF, 94 kB) Hvordan har du det nå?Bedre etter mobbing (PDF, 268 kB) Øve litt til?Bruk av ett eller flere av de verktøya som har blitt introdusert tidligere:Hva kan jeg si og gjøre for å beskytte meg (PDF, 89 kB)GJØRE DET SOM ER BRA FOR MEG! (PDF, 62 kB)Er dette en lur tanke (PDF, 87 kB)Strategier som kan hjelpe (PDF, 242 kB)Frosketidbrosjyre (PDF, 2 MB) Sist endra 01.07.2025 13.14