Vi er ulike og venner! Til læraren Dette temaet er delt i tre ulike delar:Om å vere klassevennerOm å bli venner igjenOg om å vere ulike, men like kvarandre likevelDe kan velje kva av dette de vil prioritere, eller ha fleire timar i løpet av månaden, eller bruke litt no og da ettersom kva som passer. Sjå gjerne "Venner på skolen"-filmen fleire gongar også.I tillegg til å bruke dette materialet er det fint om de supplerer med leikar og øvingar.Nedst på sida finn du også ei grå boks om mobbing. Dersom du tenker at dette temaet er veldig aktuelt i denne gruppa kan du bruke innhaldet som ligg her også.Her finn du forklaringar til innhaldet du kan skrive ut: Instruksjonar for lærar - Venner 2. trinn NN (PDF, 237 kB) ellerInstruksjoner for lærer - Venner 2. trinn BM (PDF, 248 kB) Kompetansemål Dette temaet kan gi opplæring innan kompetansemål der eleven skal kunne: reflektere over kvifor menneske har ulike meiningar og tek ulike val (samfunnsfag) samtale om vennskap og tilhøyrsle og kva som påverkar relasjonar (samfunnsfag) samtale om og beskrive hvordan ord vi bruker, kan påvirke andre (norsk) samtale om hva menneskeverd, respekt, toleranse og samiske rettigheter betyr og hva det innebærer for hvordan vi lever sammen (KRLE) sette seg inn i og formidle egne og andres tanker, følelser og erfaringer (KRLE) bruke digitale ressurser for å oppleve språket via autentiske språkmodeller og samtalepartnere (engelsk) Sjå bilde frå filmen og snakk om det de såg Illustrasjonar av Silje Jin Yksnøy Klassevenner! BlimE-dansen 2013 frå NRK Å vere ein god skolevenn - til læraren Slik brukar de dette materiellet: Å vere gode skolevenner - Forklaring til læraren (PDF, 457 kB) Plakatar de kan skrive ut og henge opp: Eg er ein god skolevenn (PDF, 230 kB) Jeg er en god skolevenn (PDF, 230 kB) Når elevar gløymer, eller ikkje greier å følgje reglane: rettlei dei i det stille så langt som mogleg. Minn om kva som er avtalt og lurt, og vis ei positiv forventning om at eleven kjem til å klare dette vidare. Ta høgde for at eleven sine følelsar kan trenge regulering før du eventuelt snakkar om reglar. Ton deg inn på eleven sin tilstand og sei: «no ser eg at du ser (trist, sint, frustrert, skremt eller liknande) ut. Det forstår eg godt fordi … Ofte handlar det ikkje om at eleven ikkje huskar eller kan regelen, men at tilstanden eleven var i gjorde at det ikkje var mogleg å følgje den. Då treng eleven hjelp til å regulere følelsar, ikkje påminning om reglar. Å vere ein god skolevenn - med elevane Vere snille med kvarandreKindness by The Juicebox Jukebox - Be Kind Kids Song Childrens Music New World Kindness Day 2021Oppdragskort Å bli venner igjenMin dust - Marlon frå NRK Super Til læraren Forklaring til den vaksne (PDF, 375 kB) Reparasjonsplakat (PDF, 2 MB) Å reparere relasjon Alle illustrasjonar frå Shutterstock. Vi treng ikkje vere like for å like kvarandre!MattyBRaps - SAD (ft Sarah Grace) Vi kan vere venner sjølv om vi er ulike:Cute Friendship story, Cute animation video for kids frå kerala flood updates Ein ekstra film om vennskap:Musikkvideo: ELLEVILLE ELFRID - Takk for at du er min vennLitt Frosketid? Om mobbing: Til læraren I Livet&Sånn ligg mobbing som fleksibelt tema som kan brukast ved behov. I tillegg blir det introdusert i tema Vennskap på 4. trinn. Det kan likevel vere lurt å gjere det fleire gongar eller før. Det som ligg i denne grå boksa er filmen Mobbing på skolen, nokre bilde frå filmen slik at de kan snakke om det de såg i eit rolegare tempo, og eit «løysingshjul» med konkrete tips til kva elevane kan seie eller gjere når dei oppdagar mobbing/baksnakking/utestenging/plaging. Bruk gjerne dette innimellom som universell førebygging, som ein del av arbeidet vi alle gjer heile tida for å unngå mobbing. Dersom de er bekymra for at det foregår noko av dette i denne konkrete elevgruppa foreslår vi at de brukar materiellet som ligg på Mobbing - Grupper ved bekymring Mobbing på skolen Sjå bilde frå filmen og snakk om det de såg Løysingshjulet Løysingshjulet for dei yngste nynorsk og bokmål (PDF, 256 kB) Løysingshjulet – nynorsk (PDF, 255 kB) Løsningshjulet – bokmål (PDF, 257 kB) Sist endra 19.08.2024 13.16