Familiar Til læraren 1. og 2. trinn har fått felles innhald også i familie. Det gir deg som lærar moglegheit til å velje kva du vil prioritere desse to åra, og du kan også velje å repetere noko andre året som klassa likte å jobbe med det første året. Temaet er stort, men samtidig nært. Elevar opplever at dette temaet er viktig og interessant. Dei får lære om eigen og andre sine familiar, og kanskje vert det sett ord på ting som elevane sjølv opplever, men ikkje har hatt eit språk for før.Hovudfilmen i temaet inneheld mykje viktig, men går fort, og kan nok opplevast overveldande for dei små. Vi deler den difor opp i 2 bolkar. Sjå først starten, sjå på bilda og snakk om dette i rolegare tempo og jobb så med eigen og andre sine familiar.Seinare i timen, eller gjerne ein annan time, kan de sjå den andre halvdel av filmen som handlar om det som ikkje alltid er bra i familiar, og opnar for meir sårbare tema. Også her er det lurt å sjå på bilda og snakke om dette i rolegare tempo etterpå. Så ligg der ulike oppgåver de kan velje mellom etter dette. Denne delen av filmen bør visast når det er nok tid igjen av timen til at du har moglegheit til å fange opp eventuelle reaksjonar elevar kan ha, så ikkje rett før eit friminutt eller på slutten av ein dag.Sjå også Familie - for vaksne og send lenke til heimane slik at dei også kan ta del i Livet&SånnDet du treng til denne timen:Instruksjonar for lærar - Familie 1. og 2. trinn NN (PDF, 306 kB) eller Instruksjoner for lærer - Familie 1. og 2. trinn BM (PDF, 310 kB) Andre aktivitetar de kan gjere i dette temaet:Bruk fortellingane om dei ulike familiane frå Livet&Sånn barnehage.Bruk Hva er barnevernet? / 1.-4. trinn / Jeg vetlese bøker om familiejobbe med familie før og no, kanskje kan elevane få i oppgåve å snakke med foreldre eller besteforeldre om korleis deira familie var når dei var små?Forskjellen mellom familie i Noreg og i land i andre delar av verden. Har de elevar i klassa som er vand med familiar som er mykje større og meir samansette? Kanskje kan dei få fortelje og/eller vise bilde?klarer de å finne noko om samiske familieformer? Kompetansemål Dette temaet kan gi opplæring innan kompetansemål der eleven skal kunne: samtale om og beskrive hvordan ord vi bruker, kan påvirke andre (norsk). beskrive og samtale om ulike måter å leve sammen på i familie og samfunn (KRLE). reflektere over kvifor menneske har ulike meiningar og tek ulike val (samfunnsfag). samtale om vennskap og tilhøyrsle og kva som påverkar relasjonar (samfunnsfag). beskrive og gi døme på mangfald i Noreg, med vekt på ulike familieformer og folkegrupper, inkludert det samiske urfolket (samfunnsfag). undre seg, utforske og lage spørsmål, og knytte dette til egne eller andres erfaringer (naturfag). presentere funnene sine og beskrive hvordan eleven har kommet fram til dem (naturfag). 12 ulike familiar: Familiar er veldig forskjellige!(Stopp filmen ved 1:50, der det går over til familiar som ikkje har det bra.)Bruk eventuelt denne lenka til filmen som er utan musikk, og er teksta på bokmål. Sjå bilde frå filmen og snakk om det de såg Kva ulike typar familiar finnast? Kven kan ein kalle familie? Korleis kan vi som er i familie vere ulike? Teikn din familie! Litt Frosketid? Korleis blir ein familie til?#lykkeligvitende om kroppen: Hvor kommer babyene fra? (Sex og Politikk – IPPF Norway)Musikkvideo: Vårt sted - Søskensjokk - NRK Super - YouTube Når familien ikkje har det så braDel to av filmen. Sjå bilde frå filmen og snakk om det de såg Dette likar eg med min familie!Sjå instruksjon til lærar for oppgåve. Lære engelske ord for familie?Kids vocabulary - Family - family members & tree - Learn English educational video for kids - YouTubeMy Family | Family Songs for Kids | Preschool Songs | JunyTony - YouTube stopp før bursdagssongThank You Song | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs - YouTube Bli med heim?NRK Super - Bli med heim Ein liten sang til slutt? Familien - YouTube Sist endra 02.01.2025 07.38