Utanfor i mangfaldet Til læraren Det å kjenne seg utanfor er ikkje berre skummelt eller vondt, det er også potensielt helseskadeleg og kan føre til enorme økonomiske og helsemessige konsekvensar for individet og samfunnet på sikt. Å jobbe for at alle kjenner seg inkludert i flokken er difor noko av det viktigaste vi gjer.Denne timen handlar om kva elevane kan gjere for at ingen skal kjenne seg utanfor. Dersom det er elevar i klassa di som har det slik, er dette ein ekstra sårbar time for desse. Sjølv om innhaldet i timen er meint for at dei skal få det betre, kan timen bli vond for dei om dei opplever at elevane som vanlegvis ekskluderer, i timen seier alt riktig og får ros frå lærar. Etter slike timar er det difor viktig å følgje opp. Er elevane slik med kvarandre som dei seier dei bør vere? Korleis har eleven som har vore utanfor det no i etterkant? Har noko faktisk endra seg til det betre? Er det meir de vaksne kan gjere for å hjelpe? Sjå også Mangfald - for vaksne - Livet og sånn (livetogsann.no) og send lenke til heimane slik at dei også kan ta del i Livet&Sånn'.Det du treng til denne timen:Instruksjonar for lærar - Mangfald 6. trinn NN (PDF, 258 kB) ellerInstruksjoner for lærer - Mangfold 6. trinn BM (PDF, 292 kB)Oppgåve til mangfald 6. trinn (PDF, 187 kB) Andre aktivitetar de kan gjere i dette temaet:Bruk materiell frå Redd Barna det magiske klasserommet til Ikke-diskriminering - Skole og barnehageBruk noko frå temaet mobbingBruk undervisningsopplegg om rasisme frå Redd Barna Sjå filmar frå NRK Super - Tema - Rasisme Kompetansemål Dette temaet kan gi opplæring innan kompetansemål der eleven skal kunne: utforske ulike sider ved mangfald i Noreg og reflektere over menneska sine behov for å vere seg sjølve og for å høyre til i fellesskap (samfunnsfag). lytte til og videreutvikle innspill fra andre og begrunne egne standpunkter i samtaler (norsk). beskrive, fortelle, argumentere og reflektere i ulike muntlige og skriftlige sjangre og for ulike formål (norsk). lytte til og forstå ord og uttrykk i tilpassede og autentiske tekster (engelsk). bruke filosofiske tenkemåter i samtale og undring (KRLE). utforske og beskrive egne og andres perspektiver i etiske dilemmaer knyttet til hverdags- og samfunnsutfordringer (KRLE). forstå ulikskapar mellom seg sjølv og andre (kroppsøving). Bruk eventuelt samme film uten musikk, teksta på bokmål. Sjå bilde frå filmen og snakk om det de såg Føler du deg utanfor? Føler du deg utenfor? frå Verdiverkstedet Aktivitet om å bli utanfor - sjå instruksjonsarket til lærar- Sjå filmen om piggsvinet som kjente seg utanforErste Christmas Ad 2018: What would Christmas be without love? frå Erste Group Litt Frosketid? Fleire filmar de kan sjå:Farlig | Musikkvideo med Klassen (NRK Super) This Is Me by Keala Settle (from The Greatest Showman) | Cover by One Voice Children’s Choir Feeling Different - RCSI #YMHanimate Project frå SpunOut.ie Du kan være den (Hjerterom) - Unge Oslo frå KIGO Sist endra 18.12.2024 08.45