Kurs 3: Å gripe inn med omsorgsfull kontroll

Hvordan griper vi inn verbalt eller fysisk på måter som er tydelige nok, trygge nok, og med nok omsorg til at det oppleves greit for alle parter?

Vi har plikt til å følge med, og gripe inn når elever blir krenka. Måten vi griper inn på kan påvirke veldig mye. Når vi griper inn med omsorgsfull kontroll er vi både tydelige og varme på samme tid. Også når vi må gripe inn fysisk. Dette er et kurs om det. Det varer i 1 time inkludert øvelser i løpet av filmen. Dere øver på plasseringer som er trygge og ikke triggende, på å gripe inn verbalt, og på å gripe inn fysisk. 

Sommeren 2025 kom §13-4 inn i opplæringslova og er formulert slik:

§ 13-4 Fysiske inngrep for å avverje skade m.m.
Tilsette i skolen, leksehjelpa og skolefritidsordninga kan, når andre tiltak ikkje er tilstrekkelege, gripe inn fysisk mot elevar for å avverje at ein elev

a. krenkjer ein person fysisk eller utsett seg sjølv for fysisk fare
b. skader eigedom
c. viser ei åtferd som er sterkt fornedrande for eleven sjølv
Det fysiske inngrepet kan ikkje gå lenger enn nødvendig, og det skal stå i eit rimeleg forhold til dei interessene som skal varetakast.

Handlingar som er allment aksepterte i samhandling mellom vaksne og barn som dei har omsorg for, skal ikkje reknast som fysiske inngrep etter paragrafen her.

 

 

For de av dere som ikke har lært om toleransevinduet, kan det være lurt å se denne korte filmsnutten først:

 

Lær mer om å gripe inn med omsorgsfull kontroll: