Denne mangfaldtimen handlar om kjønn. Vi skal snakke om likskapar og ulikskapar mellom jente og gut, og korleis kjønnsidentiteten vår er med på å forme oss. Det er viktig å vere bevisst eigne haldningar til kjønn og dei forventingar vi vaksne har til borna. Oppmodar vi gutar i like stor grad til å ta omsorgsroller i leiken som jenter? Oppmodar vi jenter til å ta leiinga i konstruksjonsaktivitetar, eller ber dei om å hjelpe med teknologi?
Dei fleste barn identifiserer seg med dei tradisjonelle kjønnsnormene, men vi veit at det finnast eit mykje større spenn, og dette er det viktig at vi famnar. Gutar og jenter kan vere veldig like kvarandre, og det kan vere lurt å tone ned ulikheiter mellom kjønna. Tenk kor bra det ville vere om kjønnskategoriane var så romslege at alle kunne fått leve og vere som dei kjenner seg, uavhengig av kva kjønn ein er fødd med!
Det å hjelpe borna til å reflektere kring forventningar dei har til kvarandre ut frå kjønn, og å hjelpe dei til å finne likskapar kan også bidra til å danne eit sterkare «vi-fellesskap». Husk at det kan vere elevar i klassa di som opplev å ikkje høyre heime i det kjønnet dei er fødd inn i. Difor er det viktig at du som lærar har dette i bakhovudet ved gjennomføring av økta, og snakkar om dette som ein del av vi-begrepet og fellesskapen vår.
Sjå gjerne det Udir har laga som støtte til undervisning i dette temaet: Kjønn og identitet | udir.no
Sjå også “Mangfold - for voksne” og send lenke til heimane slik at dei også kan ta del i Livet&Sånn
Det du treng til denne timen:
Andre aktivitetar de kan gjere i dette temaet: