Skuld 5. - 7. Kompetansemål Materiellet vi har laga om følelsar gir grundigare kunnskap om følelsar enn føringane i konkrete kompetansemål tilseier. Samtidig er det slik at dersom målet er at elevar skal kunne handtere følelsar og få kompetanse som fremmer psykisk helse slik læreplanen seier, treng elevane kunnskap om følelsar, og eit språk for denne kunnskapen. Å samtale om eller sette seg inn i og formidle eigne og andre sine følelsar er ikkje godt nok. Ved å lære grunnleggande kunnskap om følelsar får elevane eit betre grunnlag for å kunne gjøre rede for fysiske og psykiske forandringer i puberteten og samtale om hvordan dette kan påvirke følelser, handlinger og seksualitet (naturfag). reflektere over variasjonar i identitetar, seksuell orientering og kjønnsuttrykk, og eigne og andre sine grenser knytte til kjensler, kropp, kjønn og seksualitet og drøfte kva ein kan gjere om grenser blir brotne (Samfunnsfag) Og i tillegg er det eit viktig bidrag for å nå dei overordna måla: Aktuelle områder innenfor temaet er fysisk og psykisk helse, levevaner, seksualitet og kjønn, rusmidler, mediebruk, og forbruk og personlig økonomi. Verdivalg og betydningen av mening i livet, mellommenneskelige relasjoner, å kunne sette grenser og respektere andres, og å kunne håndtere tanker, følelser og relasjoner hører også hjemme under dette temaet. I norsk handler det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring om å utvikle elevenes evne til å uttrykke seg skriftlig og muntlig. Dette gir elevene grunnlag for å kunne gi uttrykk for egne følelser, tanker og erfaringer, noe som er viktig for å håndtere relasjoner og delta i et sosialt fellesskap. I engelsk handler det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring om å utvikle elevenes evne til å uttrykke seg skriftlig og muntlig på engelsk. Dette legger grunnlag for å kunne gi uttrykk for egne følelser, tanker, erfaringer og meninger. Kunst og håndverk: Elevene får verktøy til å utforske meninger, ideer og følelser og til å uttrykke seg gjennom ulike formater og arenaer Musikk er en ressurs for å gjenkjenne, sette ord på og håndtere tanker og følelser, i medgang og motgang. Naturfag, KRLE, Kroppsøving og nevner ikke følelser konkret, men bruker begrepet psykisk helse Til læraren Dette er eit forslag til ein skoletime om denne følelsen. Det er fint om elevane får ha denne ein gong i løpet av 5. - 7. trinn. Her er forklaringar til timen som du skriv ut og tek med: Instruksjonsark til lærar - nynorsk (PDF, 190 kB) Instruksjonsark til lærar - bokmål (PDF, 189 kB) I tillegg treng elevane kvart sitt av desse: Hjertehjulet til utfylling (PDF, 193 kB) Tom figur å teikne på (PDF, 112 kB) Vil de henge opp plakaten denne månaden? Skyld -plakat (PDF, 468 kB) Skuldig? (Have you ever stolen something? | 100 Kids | HiHo) Kva kan få deg til å kjenne skuld? Korleis ser du ut då? Betre å snakke sant? (Film frå funniflix) Kva kjenner du inni kroppen når du kjenner skuld? (Kan du bli kvitt skyldfølelsen? Kort Fortalt) Beskjed: Kva vil følelsen skuld fortelje oss? Behov: Kva behov har vi når vi kjenner skuld? Under: Er det noko anna som gjer at kjenner skuld? Til læraren Forklaring til den vaksne (PDF, 375 kB) Reparasjonsplakat (PDF, 2 MB) Å reparere relasjon Alle illustrasjonar frå Shutterstock. Sist endra 12.01.2023 12.34