Iver 5. - 7. Kompetansemål Materiellet vi har laga om følelsar gir grundigare kunnskap om følelsar enn føringane i konkrete kompetansemål tilseier. Samtidig er det slik at dersom målet er at elevar skal kunne handtere følelsar og få kompetanse som fremmer psykisk helse slik læreplanen seier, treng elevane kunnskap om følelsar, og eit språk for denne kunnskapen. Å samtale om eller sette seg inn i og formidle eigne og andre sine følelsar er ikkje godt nok. Ved å lære grunnleggande kunnskap om følelsar får elevane eit betre grunnlag for å kunne gjøre rede for fysiske og psykiske forandringer i puberteten og samtale om hvordan dette kan påvirke følelser, handlinger og seksualitet (naturfag). reflektere over variasjonar i identitetar, seksuell orientering og kjønnsuttrykk, og eigne og andre sine grenser knytte til kjensler, kropp, kjønn og seksualitet og drøfte kva ein kan gjere om grenser blir brotne (Samfunnsfag) Og i tillegg er det eit viktig bidrag for å nå dei overordna måla: Aktuelle områder innenfor temaet er fysisk og psykisk helse, levevaner, seksualitet og kjønn, rusmidler, mediebruk, og forbruk og personlig økonomi. Verdivalg og betydningen av mening i livet, mellommenneskelige relasjoner, å kunne sette grenser og respektere andres, og å kunne håndtere tanker, følelser og relasjoner hører også hjemme under dette temaet. I norsk handler det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring om å utvikle elevenes evne til å uttrykke seg skriftlig og muntlig. Dette gir elevene grunnlag for å kunne gi uttrykk for egne følelser, tanker og erfaringer, noe som er viktig for å håndtere relasjoner og delta i et sosialt fellesskap. I engelsk handler det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring om å utvikle elevenes evne til å uttrykke seg skriftlig og muntlig på engelsk. Dette legger grunnlag for å kunne gi uttrykk for egne følelser, tanker, erfaringer og meninger. Kunst og håndverk: Elevene får verktøy til å utforske meninger, ideer og følelser og til å uttrykke seg gjennom ulike formater og arenaer Musikk er en ressurs for å gjenkjenne, sette ord på og håndtere tanker og følelser, i medgang og motgang. Naturfag, KRLE, Kroppsøving og nevner ikke følelser konkret, men bruker begrepet psykisk helse Til læraren Dette er eit forslag til ein skoletime om denne følelsen. Det er fint om elevane får ha denne ein gong i løpet av 5. - 7. trinn. Her er forklaringar til timen som du skriv ut og tek med: Instruksjonsark til lærar - nynorsk (PDF, 170 kB) Instruksjonsark til lærer - bokmål (PDF, 170 kB) I tillegg treng elevane kvart sitt av desse: Hjertehjulet til utfylling (PDF, 193 kB) Tom figur å teikne på (PDF, 112 kB) Vil de henge opp glad-plakaten denne månaden? Iver -plakat (PDF, 504 kB) Kva kan gi deg iver? Korleis ser du ut når du er ivrig? Kva kjenner du inni deg når du er ivrig? Iver, interesse og engasjement heng tett saman! (Film frå Kort Fortalt) Beskjed: Kva trur du følelsen iver vil fortelje deg? Behov: Kva har vi behov for når vi er ivrige? Under: Er det noko anna som kan ligge under følelsen iver? Sist endra 15.11.2022 09.36